Wel prospects maar geen sales voor je fitnessbedrijf?
14 december 2021 

Wel prospects maar geen sales voor je fitnessbedrijf?

Krijg jij wel prospects voor je fitnessclub of personal trainer maar weet je deze niet om te zetten naar sales? Dan heb ik hier een belangrijke tip voor je. Maar laat ik eerst uitleggen wat ik met prospects bedoel. Een prospect is een potentiële klant die voldoet aan jouw ideale klantprofiel. Bepalen of een potentiële klant ook een ideale klant is, zou de eerste stap moeten zijn in jouw sales proces. Als je eenmaal hebt vastgesteld dat de potentiële klant aan de criteria voldoet, kan deze prospect door naar de volgende fase van jouw sales proces. Een ideale klant is iemand:

  1. Die jouw diensten kan betalen
  2. Die jij een oplossing kan bieden
  3. Die past binnen je huidige klantenkring
  4. Die jij geweldig vind om mee te werken

Dan nu de belangrijke tip:

Achterhaal dan de pijn van je prospects!

Geloof me..er is een reden waarom bijvoorbeeld vrouwen van gemiddelde leeftijd gewicht willen verliezen. En dat is niet alleen om te kunnen zeggen dat ze afgevallen is.

Wat het wel is lees je hier…

Er zit namelijk altijd een soort van diep liggende emotionele reden achter..iets dat veel krachtiger is dan een paar kilo afvallen. Misschien heeft haar man niet zoveel aandacht meer voor haar zoals vroeger en veroorzaakt haar overgewicht relatie problemen. Of ze komt erdoor in de problemen op haar werk. Misschien voelt ze zich onzeker om in badkleding naar het strand te gaan. Wat het ook is…er is altijd meer dan alleen maar een getal op de weegschaal.

Alleen de meeste fitness professionals graven niet dieper in de hoofden van hun prospects om dat uit te zoeken. En dat is eeuwig zonde want zo lopen ze enorm veel omzet mis. Maar niet alleen dat, zo kunnen ze ook minder mensen helpen en dus een minder grote impact hebben als fitness professional.

Meer leads voor je personal training studio

Wel prospects maar geen sales voor je fitnessbedrijf?

Eén van het meest waardevol advies wat ik je kan geven is om uit te vinden wat er in het hoofd van je prospects omgaat. Achterhaal wat hij of zij als probleem ziet en hoe het voelt als je daarmee al worstelend door het leven gaat. Achterhaal wat het is waarvan hij of zij ’s nachts van wakker ligt en zorgen over maakt. En gebruik dat als basis voor je marketing (of het nou je website of advertentie is). Omdat dat veel krachtiger is dan gewoon maar te vertellen dat je fitness, cardio en groep fitness lessen aanbiedt.

Bekijk de video als je meer wilt weten over sales voor fitnessondernemers.


Je huidige klantenbestand

Eigenlijk is er nog een makkelijke manier om in de hoofden van je aanstaande kopende prospects te kijken. Om dat te doen start je met je huidige klanten. Dat zijn de klanten die je nu al begeleid en die je nu al betalen.

Als je hen op de juiste manier benadert, zullen deze betalende klanten je exact vertellen hoe je meer mensen zoals zij kunt krijgen…Mensen die jij ook voor jouw hulp willen betalen. En dat zijn dan ook weer mensen die passen binnen je huidige klantenbestand. Door op die manier te werken creëer je ook een unieke omgeving waar jouw klanten zich thuis voelen.

Over de schrijver
Arny is al meer dan 20 jaar ondernemer in de fitnessbranche en heeft jarenlange ervaring en achtergrond in de grafische sector en marketing. Op dit moment is hij eigenaar van Fit aan Zee en Baby-Bootcamp®. Ook is hij een trotse vader van 4 kinderen.
Reactie plaatsen

Direct bouwen aan een betere business en een vrijer leven?

Mis dan dit gratis ebook niet als je als personal trainer of fitness ondernemer een succesvolle fitnessbusiness wilt bouwen en meer vrijheid wilt creëren. In dit ebook ontdek je alle geheimen om een ideale business te bouwen die wel bij je past!
50%
ZET NU DE STAP OM EEN SUCCESVOLLE (ONLINE) FITNESS BUSINESS TE BOUWEN!
Vul hieronder eventjes je naam en e-mailadres zodat ik je binnen enkele seconden Vul hieronder eventjes je naam en e-mailadres zodat ik je binnen enkele seconden het gratis inspiratie ebook cadeau kan doen.
Ja ik wil ook gratis waardevolle (online) marketing tips en advies ontvangen.
AANVRAGEN