Online fitness marketing is een complexe materie met name als je je fitness of personal training business online wilt promoten. Misschien heb je besloten om berichten of artikelen als marketing in te zetten omdat je aardig kan schrijven of omdat je het leuk vindt om je kennis te delen. Of omdat iedere marketeer jou vertelt dat het helemaal het ding is.
Misschien ben je goed in het maken van filmpjes en foto’s en heb je deze op je site geplaatst. En als je het leuk vindt om uren op te spenderen op Social Media sites zoals Facebook, Instagram of Tik Tok kun je net zo goed ook daar je fitness business promoten.
Online fitness marketing klinkt goed toch? Dat kan zo zijn als je die uren te besteden hebt maar bedenk goed dat je geen ene cent verdiend als je aan het experimenteren bent!
Het is goed voor je echo
Natuurlijk is is goed om te zien dat je honderden hits, kijkers of likes hebt gehad. En het is goed voor je echo. Maar als de tijd die je erin steekt je geen leads en klanten oplevert, betaald het ook de rekeningen niet.
Bij online fitness marketing moet je een veel kleiner plaatje bekijken, anders loop je het risico dat de tijd en energie die je erin stopt geen resultaten opleveren.
Online fitness marketing is het nieuwe ondernemen
Online fitness marketing inzetten is de beste manier om met je fitness business online gevonden te worden. En dat is een manier die je zeker positieve resultaten zal opleveren. Mits je dit goed weet op te zetten en het een structureel onderdeel van je marketing laat zijn. Ik ben ervan overtuigd dat online fitness marketing het nieuwe ondernemen is in de fitness branche is.
Maar er zijn een aantal zaken die je in orde moet hebben, ik zal ze uiteraard met je doornemen:
- Zorg dat je website leads scoort – ook al ziet hij er niet supermooi uit
- Zorg voor een email marketing systeem – verzamel dus email adressen
- Zorg dat je sales resultaat oplevert – zonder conversie heeft 1 en 2 geen zin
Focus op de bovenstaande drie punten en je zult via je website op lange termijn zeker verschil kunnen merken in je aanvragen. Zet je email marketing in dan kun je zelfs ook op korte termijn klanten kunnen verwachten want is namelijk geen organische groei. Wat verkeer via jouw website namelijk wel is. Wi je sneller resultaat of heb je bijvoorbeeld een actie die je in wilt zetten? Overweeg dan om betaald te gaan adverteren door middel van Google ads of Facebook ads. Hiermee kun je letterlijk binnen no time leads binnen krijgen.