18 december 2021 

Levert jouw fitnessmarketing geen klanten op?

Net als ik steek jij veel tijd, inspanning en geld in fitness marketing. Althans daar ga ik een beetje vanuit en ik verwacht dat je zeker toch wel iets aan marketing doet. Als jij bijvoorbeeld een Facebook post plaatst op je bedrijfspagina, dan ben je al met marketing bezig. Proficiat! Want dan ben je al een echte fitness marketeer ;-)

Levert jouw fitnessmarketing geen klanten op?

Wat nou als je heel veel tijd, inspanning en geld in je fitness marketing steekt. En toch werkt het niet. Dat ontdekte ik namelijk zelf ook enige tijd geleden. Laat ik niet te somber zijn. Het werkt nog wel maar tenminste niet meer zoals het jaren geleden werkte en zoals je had verwacht. 

Veel overeenkomsten

Als ik advertenties en websites van concurrenten en andere fitness ondernemers bekijk dan zie ik veel overeenkomsten. En dit is wat me opvalt:

De meeste fitness ondernemers maken dezelfde veel voorkomende fouten. Gelukkig zijn deze fouten redelijk makkelijk te ontdekken…èn echt niet zo moeilijk te verbeteren.

Hoe dan ook…je fitness marketing werkt niet (meer)

Verklein je markt en vergoot je aantrekkingskracht

Voordat ik verderga wil ik een belangrijke tip met je delen en dat is verklein je markt en vergroot je aantrekkingskracht. Het kan namelijk maar zo zijn dat je te breed bent in je doelgroep. Hoe graag je ook iedereen wil helpen en er als fitnessondernemer 'voor iedereen wil zijn', ik raad je aan dat niet te doen.

Praat je direct over jouw fitness aanbod en diensten?

Als jouw fitness marketing niet werkt..of je website bezorgt jouw geen nieuwe leads of nieuwe klanten dan is hier iets waar je naar zou kunnen kijken (en toepassen) zodat jij het voor elkaar kan krijgen dat het werkt zoals jij wilt. Want is het zo dat jij het in je fitnessmarketing alleen maar over jouw fitness aanbod en diensten hebt?

Dat is een grote fout, en wel hierom:

Omdat het mensen niet interesseert wat jij allemaal hebt staan en wat jij aanbiedt totdat ze het gevoel hebben dat jij ze begrijpt en snapt in welke situatie ze zitten. Dus als jouw fitness marketing, sales en website over jou en jouw fitness aanbod en diensten gaat, kost je dat nieuwe klanten.

Hieronder heb ik een voorbeeld van een club die het in een Facebook advertentie alleen maar over hun aanbod heeft.

Facebook advertenties voor sportscholen

Gaat jouw website over jouw fitness aanbod en diensten?

Natuurlijk, op een gegeven moment moet je wel over je aanbod en diensten of wat je ook wilt verkopen en aanbieden praten. Maar als je dat direct doet..of je hele website gaat over jou en je aanbod en diensten...dan mis je ergens de boot.

In werkelijkheid zou je website en je fitness marketing voornamelijk over jouw prospects moeten gaan en de problemen en uitdagingen die ze ervaren. Je zou het dus meer over hun situatie moeten hebben, hoe het is om het probleem te hebben en de uitdagingen waar ze mee te maken hebben. En dan met name alle gevolgen die dat met zich meebrengt. Dat is de enige manier dat ze het gevoel gaan krijgen dat je ze begrijpt en herkent wat ze meemaken.

Marketingbureau voor de fitnessbranche

Pak jij de pijn punten van je prospects aan?

Heb jij het over hun emoties die naar boven komen als gevolg van hun probleem? De meeste fitness ondernemers doen dat dus niet. En dat is een andere reden waarom je fitness marketing niet werkt zoals het zou moeten (of kunnen) werken.

Pijn is één van de meest krachtigste motivaties die we als mens hebben..en als jij dat niet gebruikt om je prospects te helpen…doe je hen (en je bankrekening) flink tekort. Natuurlijk, je helpt dan wel misschien mensen om af te vallen, beter in vorm te komen of om sterker te worden.

Maar waarom willen ze dit wel echt?

Misschien wel iets om over na te denken.

Over de schrijver
Arny is al meer dan 20 jaar ondernemer in de fitnessbranche en heeft jarenlange ervaring en achtergrond in de grafische sector en marketing. Op dit moment is hij eigenaar van Fit aan Zee en Baby-Bootcamp®. Ook is hij een trotse vader van 3 kinderen.
Reactie plaatsen

Direct bouwen aan een betere business en een vrijer leven?

Mis dan dit gratis ebook niet als je als personal trainer of fitness ondernemer een succesvolle fitnessbusiness wilt bouwen en meer vrijheid wilt creëren. In dit ebook ontdek je alle geheimen om een ideale business te bouwen die wel bij je past!
50%
ZET NU DE STAP OM EEN SUCCESVOLLE (ONLINE) FITNESS BUSINESS TE BOUWEN!
Vul hieronder eventjes je naam en e-mailadres zodat ik je binnen enkele seconden Vul hieronder eventjes je naam en e-mailadres zodat ik je binnen enkele seconden het gratis inspiratie ebook cadeau kan doen.
Ja ik wil ook gratis waardevolle (online) marketing tips en advies ontvangen.
AANVRAGEN
arrow_drop_up arrow_drop_down