Virale fitness marketing in de fitness branche

Marketing is voor een organisatie belangrijk. Maar wat doe jij er mee? Als je een eigen bedrijf hebt in de fitness branche dan is het goed om eens na te denken over de virale marketing. Dit is namelijk een manier van marketing die er voor zorgt dat personen de marketing boodschappen aan elkaar kunnen verspreiden via het sociale netwerk. Het kan zijn dat ze er over praten met elkaar, maar ook mail, SMS en een website aan anderen laten zien is een vorm van virale marketing.

Als je een eigen bedrijf hebt en je hebt nog niet zoveel gedaan met de virale marketing, zorg er dan voor dat je bekendheid krijgt en maak op je website een item waarbij anderen je link door kunnen sturen naar vrienden, zo kunnen zij je bekendheid geven. Je kunt ook social media inschakelen, wanneer anderen je link dan doorgeven kunnen zij er wat mee verdienen. Of je houdt een enquête waarmee mensen een bon kunnen winnen als zij hier aan mee doen. Het bereik wordt steeds groter omdat er wat tegenover staat.

De virale marketing via internet


Je weet misschien dat de virale marketing via internet geregeld kan worden. Bij “de vertel een vriend” actie wordt de virale marketing het meeste terug gezien. Er moet altijd gedacht worden aan het uniek zijn van boodschappen doorgeven als je dit wilt gebruiken bij bv. je website en om bekendheid te krijgen in de omgeving en bij je doelgroep. Het is belangrijk dat er wat te verdienen is met deze vorm van marketing, mensen doen mee omdat ze bijvoorbeeld iets kunnen winnen, bijvoorbeeld een gratis training.

Waarom virale marketing?


Als je kiest voor virale marketing dan is dat een marketingvorm die goed kan werken wanneer alles goed is opgezet. De boodschap gaat zichzelf verspreiden en daar hoef je zelf niet zoveel moeite voor te doen. Het gaat als een lopend vuurtje wanneer het eenmaal is gestart. Je bedrijf moet bekend worden en daar mag wel het een en ander tegenover staan en daarom kies je voor deze vorm van marketing. Het gaat snel, je hoeft er zelf niet zoveel voor te doen en dat is dan ook de reden dat de meeste organisaties graag gebruik maken van virale marketing.

Virale marketing in de fitness branche


De virale marketing komt ook voor in de fitness branche. Hier kan voor gekozen worden omdat er steeds meer mensen een eigen bedrijf beginnen. Je wilt klanten aantrekken, je wilt dat zij tevreden zijn en dit ook doorgeven aan anderen, op deze manier kan je bedrijf groeien. Bovendien hebben de Social Media sites in Nederland 6,5 miljoen actieve leden.
Dit zijn niet alleen jouw leden maar ook jouw doelgroep, je kunt dus niet meer om virale marketing heen.

Bij fitness is het belangrijk dat mensen tevreden zijn over de dienstverlening. Zij willen komen sporten en wanneer zij tevreden zijn dan vertellen ze dat door aan vrienden. De kans is dan groot dat zij ook bij jou komen sporten. Dit is de manier om snel bekendheid te krijgen dus probeer het uit en reken er maar op dat het zeker goed gaat werken, want bekendheid in de fitness branche is van groot belang!
Reactie plaatsen