De 9 stappen formule voor een website die verkoopt


Het laatste waar je aan denkt als fitness ondernemer is een website die verkoopt of wel.
Immers een website die verkoopt is niet je core business want hé je bent fitness professional!


Toch lijkt erop dat steeds meer fitness professionals de mogelijkheden van het internet beginnen in te zien en steeds vaker zien ze het belang van een website die verkoopt.

Het is dan ook logisch dat vele willen doen wat ik je zeker adviseer: producten verkopen om wat extra inkomen te genereren en om nieuwe klanten voor trainingen en lidmaatschappen aan te trekken. Hier heb je het volgende voor nodig:


A producten om te verkopen
B een website die verkoopt


Omdat er zoveel interesse is in het verkopen op internet, en omdat ik het al succesvol doe wil ik met jou een simpele 9 stappen formule delen. Met deze formule heb jij de eenvoudige oplossing en een website die verkoopt.




Dit is een geteste en bewezen methode die zal blijven werken.

De stappen doorlopen je website van boven naar beneden.

Een website die verkoopt in 9 stappen:

  • De titel en -afbeelding - heel logisch - deze sectie moet klein zijn en snel laden, met een aansprekende, aantrekkelijke kop die meestal de naam en het logo van je bedrijf bevat.
  • De koptekst met de grote belofte - dit is het belangrijkste onderdeel van je website die verkoopt. Deze koptekst bepaalt voor 80-90% het succes van je verkoop boodschap. Hij moet grote voordelen bieden aan de lezer.
  • Verklaringen en beoordelingen - hier laat je zien dat je een expert bent door verklaringen en beoordelingen van klanten te laten zien.
  • De probleem sectie - hier benoem je het probleem dat de lezer heeft en vormt dit om tot een verlangen naar een oplossing. Zeg nog niets over je oplossing, maar laat de lezers gefrustreerd raken over hun situatie en laat hen zien dat je met ze meeleeft.
  • De oplossing - vertel over je product of dienst dat de oplossing biedt voor het probleem dat je zojuist hebt beschreven. Als het een product betreft is dit een goede plaats voor een afbeelding ervan. Houd de afbeelding wel klein zodat je website die verkoopt snel laadt.
  • Beschrijf de voordelen - extra dik. Hier laat je de lezer zien dat je product of dienst alle problemen oplost die je in sectie 4 hebt genoemd. Zorg dat het er verleidelijk en overtuigend uitziet. Onthoud dat jouw product of dienst de oplossing is waar de lezers naar zoeken, dus schroom niet om ze alles te laten zien wat ze krijgen.
  • Het onweerstaanbare aanbod - je hebt al verteld wat ze allemaal krijgen, dus nu vat je de belangrijkste voordelen nog een keer samen en voegt bonussen toe. Het is slim om één of twee van je beste producten of diensten 'uit het product' te halen en als bonus toe te voegen - vaak bestellen mensen dingen alleen maar voor de bonus(sen). Je wil de lezer ook haasten om van je aanbod gebruik te maken met bijvoorbeeld een deadline van de aanbieding, een op = op waarschuwing of met extra voordeel voor snelle reacties.
  • De garantie – Je kan niet verkopen op internet zonder garanties. Mijn suggestie is dat je de garantie zo fors mogelijk maakt. Hoe forser je garantie, hoe beter het zal werken. Als je gelooft in je product of dienst dan zou het geen probleem moeten zijn om je klanten krachtige garanties te bieden.
  • Roep op tot actie- als je dit vergeet faalt je site. Je moet vragen om verkoop en je moet uitleggen, heel duidelijk, wat de lezer NU precies zou moeten doen om je product of dienst te krijgen.

  • Dat is het, dat is alles wat je moet weten om een website te maken die verkoopt.

Reactie plaatsen