Wordt expert op het gebied van fitness media

Zoek alle publicatie mogelijkheden uit. Wordt expert op het gebied van fitness media op jouw gebied.

Het zal je verbazen hoeveel mogelijkheden je tegenkomt die je nog niet eerder had gezien. Kijk bij gezondheidswinkels, fitnesscentra, kruideniers en alle andere locaties die je kunt bedenken. Ga naar de bibliotheek en vraag om hulp. Als je zoekt zul je vinden. De meeste mensen kijken niet. Zij kiezen gewoon het blad met de grootste oplage die ze kunnen betalen en betalen daar een smak geld voor.

Dit is een grote fout!


Algemene bladen kunnen werken. Maar mijn suggestie is dat je een weekblad kiest in plaats van een dagblad (deze blijven langer in het schap, worden grondiger gelezen en zijn vaak 'dorp georiënteerd' met meer lokaal nieuws, zijn meestal goedkoper, korter (zodat je advertentie niet verdwijnt tussen alle andere) en het hele blad wordt door de meeste lezers bekeken, in plaats van alleen de sportsectie bijvoorbeeld).

Oké, dat was een hele mond vol, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Ook kortingsbonnen kunnen werken. Meestal worden deze in oplages van 10.000 verkocht (afhankelijk van de grootte van je dorp of stad) en meestal kosten ze een paar euro cent per huis. Het kan zijn dat ze je meer vragen, maar alles is onderhandelbaar. Groupon is een hele bekende die vaak door fitness centra's en sportscholen wordt gebruikt.
Vraag jezelf wel af of het rendabel is om aan zulke concepten mee te werken en wat je doel is van de actie.

Hier is nog een tip:


Als je dit soort advertentie wil testen, zijn veel bedrijven bereid om je een test te laten doen op 5000 huizen. Houd wel in de gaten dat je de postcodes goed nakijkt. Je verspilt je geld als de bonnen worden bezorgd bij bejaarden appartementen of buiten je verzorgingsgebied. Niet geschoten is altijd mis zul je denken maar het kost je simpelweg gewoon geld.
Geld dat je weer had kunnen besteden aan doel gericht adverteren.

Ook moet je altijd de verkoper laten weten (onafhankelijk van het gekozen medium) dat je de resultaten direct meeneemt, dat je alles meet om te zien of de advertentie winstgevend is of niet en dat je slechts X euro kan betalen (met X minstens 15% onder de opgegeven prijs - betaal nooit de vraagprijs - alles is onderhandelbaar!).
Laat hem denken: hé dat is ook een expert op het gebied van fitness media.

Probeer dus altijd een goeie deal te maken, een aantal voorbeelden:
  • een eerste gratis of proef plaatsing
  • korting bij meerdere plaatsingen
  • een gratis redactioneel artikel
  • de beste strategische plaats
  • gratis één of meerdere kleuren

De allerbelangrijkste tip die ik als expert op het gebied van fitness media kan geven is wel dat je alles moet meten en overwegen! Hoeveel reacties, telefoontjes, mails, walk ins en prospects levert je advertentie op? Hoeveel van de X aantal gespendeerde bonnen en advertenties komen er terug?

Ik zou zeggen: word expert op het gebied van fitness media en de tijd en energie die je daar in steekt betaald zich altijd terug in klinkende euro's!

Reactie plaatsen