Ben jij een onervaren fitness sales medewerker of heb je als fitness professional geen goede fitness sales strategie? Het kan ook dat je merkt dat je geslaagde verkoop percentage dramatisch is. Met andere woorden van de 10 prospects lukt het jou om er maar slechts 3 om te zetten naar een betalende klant. Ai! Let goed op...
Dan heb ik een belangrijke tip voor je: vraag naar de verkoop!
Net als bij andere (directe) verkoop zal een onervaren (fitness) sales medewerker falen als hij één simpel ding overslaat: vragen naar de verkoop. Dat mag dan ook echt niet ontbreken bij je fitness sales strategie.
Tip 1: Onderschep de bezwaren
“Buiten je gezondheid, prijs en bezwaren zijn er andere zaken die we nog even door moeten nemen?”
Als het antwoord negatief is vraag dan om de verkoop. Je moet nu eenmaal een verbintenis en bevestiging hebben anders is het zonde van je tijd en inspanning geweest.
Tip 2: Vraag naar de verkoop
“Op basis van ons gesprek ben ik ervan overtuigd hoeveel profijt u heeft van ons programma. Wanneer wilt u starten?”
Misschien zou jij het wat in andere woorden brengen, maar dat maakt niet uit.
Als je nooit naar de verkoop vraagt zul je het ook niet krijgen, die vraag is dus essentieel.
Mocht je toch tegen bezwaren aanlopen en je prospect schrijft zich niet in, onthoud dat deze prospect nog steeds een prospect is. Want je kunt in een later stadium nog steeds je fitness sales strategie toepassen.
Bekijk ook eens de volgende video waarin ik een waardevolle tips deel over fitness sales en verkopen.
Tip 3: Vraag een email adres
Je hebt een email adres nodig om in contact te blijven middels je nieuwsbrief. Vraag daar dan ook naar en leg uit dat dit bedoeld is om gratis waardevolle informatie, tips en coaching aan te bieden. Als waardering van de interesse en de tijd die de prospect heeft genomen.
Uiteraard bevat je nieuwsbrief relevante content die gericht is op de behoefte van je prospects en bestaande klanten.
Blijf aan de relatie bouwen! Wanneer de prospect wel bereid en klaar is om lid te worden van een sportclub ben jij de eerste waar hij of zij aan denkt.
Doordachte fitness sales strategie
Als laatste onthoud het volgende: weten hoe je effectief je fitness business, personal training en andere diensten kan verkopen zal ook een groot verschil maken in je inkomen. Zorg dus dat je een doordachte fitness sales strategie hebt.
Mocht je ondersteuning nodig hebben of heb je vragen over hoe jij je fitness sales strategie moet opzetten laat dan een reactie achter.